BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli araç devi BYD, Türkiye’de yeni bir fabrika kurma planlarını değiştirerek sürpriz bir karar aldı. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üssü haline getirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak için yeni bir hamle yapacak.

BYD’nin Türkiye Planlarında Değişiklik

Avrupa’da satışları hızla artan BYD’nin 2024 yılının ilk çeyreğindeki satışları 4 katına çıktı. Bu satışların %38’i şarj edilebilir hibrit modellerden gerçekleşti. Hibrit model talebinin yüksek olması, Çinli devin üretim stratejisini değiştirmesine neden oldu.

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre, BYD Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikalarda Macaristan’ı BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi yapmayı planlıyordu.

Ancak hibrit modellere olan ilginin artmasıyla, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modeller üretileceği iddia ediliyor.

BYD ayrıca, artan talep doğrultusunda 2026 yılının ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını sunmayı planlıyor.

150 Bin Araç Kapasitesi

Otomotiv sektörünü de etkileyecek olan bu haberi paylaşan Özpeynirci’nin aktardığı bilgilere göre:

“Avrupa stratejisini güncelleyen Çinli BYD, Macaristan ve Türkiye’deki fabrikalarında sadece elektrikli araçlar değil, şarj edilebilir hibrit modeller de üreteceği iddia ediliyor.
Şubat ayında İtalya Torino’da gerçekleştirilen toplantıda, BYD’nin Macaristan’ı sadece BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi olarak düşündüğü konuşulmuştu. Ancak güncel plan, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modellerin üretileceği yönünde.

  • Manisa’daki fabrika Mart 2026’da üretime başlayacak
  • Yatırım tutarı: 1 milyar €
  • Üretim kapasitesi: 150.000 araç
  • Ar-Ge merkezi de planlar arasında

BYD’nin Avrupa’daki satışları yılın ilk çeyreğinde 4 kata çıkarken, bu satışların %38’i PHEV modellerden gerçekleşti.
Artan talep sebebiyle BYD, 2026’nın ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını da sunmayı planlıyor”

Related Posts

Türkiye’de popülerliğini koruyan araç artık üretilmeyecek

Bir dönem Türkiye yollarının vazgeçilmezi olan, sürüş keyfi ve performansıyla geniş bir hayran kitlesine sahip Ford Focus ST, artık tarihe karışıyor. Ford’un İngiltere’deki üretim tesisinden gelen açıklama, otomobil tutkunlarını üzdü

130 yıldır en ‘göz önündeki’ markaydı: Dev aile şirketi tamamen battı

Almanya’nın optik devi Menrad, bir dönemin daha sonuna geldi. Tam 130 yıl önce titizlik, kalite ve ustalıkla yola çıkan köklü aile şirketi, artık faaliyetlerine son veriyor.

2025 Emekli bayram ikramiyesi ne zaman yatacak? SGK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı 4000 TL bayram ikramiyeleri tarihleri ne?

Bayram ikramiyesi ödeme günleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın sosyal medya paylaşımı sonrasında belli oldu. Peki, 2025 Emekli bayram ikramiyesi ne zaman yatacak? SGK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı 4000 TL bayram ikramiyeleri tarihleri ne?

ABD’nin ticari ham petrol stokları 2,8 milyon varil azaldı

ABD’nin ticari ham petrol stokları, geçen hafta önceki haftaya göre 2 milyon 800 bin varil azaldı.

Konya’yı küresel üs haline getiriyor

Dünyanın önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden Unilever, Türkiye’deki yatırımlarını genişletiyor.

KKM bakiyelerinde düşüş sürüyor

Kur Korumalı Türk lirası Mevduat ve Katılma Hesapları (KKM) geçen hafta 11 milyar 429 milyon lira azalarak 584 milyar 658 milyon liraya düştü.