Türkiye’nin kartlı turizm gelirlerinde büyüme trendi devam etti

Visa Akdeniz Turizm Analizi Türkiye’nin Turizmdeki Rekabet Gücünü Gözler Önüne Serdi

Visa’nın yaptığı Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. 2024 yılında Euro bazında yüzde 5’lik bir artış yaşanan kart kullanımı, ülkenin turizm potansiyelini gözler önüne seriyor. Aynı yıl içerisinde kartlı ziyaretçi sayısındaki yüzde 16’lık büyüme ise dikkat çekici bir gelişme olarak kaydedildi.

Analiz sonuçlarına göre, Türkiye son 5 yıl içerisinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke konumunda bulunuyor. Yabancı kart harcamaları toplamında Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüme gösterdiği belirlendi.

Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasındaki turizm harcamalarının yüzde 2’sini oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 7’ye yükseliyor. Bu durum Türkiye’nin sağlık turizmi alanında stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, analizin önemli bulgularından birinin 2024 yılında Türkiye’yi ziyaret eden turistler arasından her beş turistten birinin tekrar ülkeyi tercih etmesi olduğunu belirtiyor. Ayrıca, yabancı turistlerin kart harcamalarındaki artışın ülke ekonomisine olumlu katkı sağladığı vurgulanıyor.

Şirketin Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener ise, Türkiye’nin son beş yılda bölgedeki diğer ülkelere göre kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülke olduğunu ifade ediyor. Türkiye’nin turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarındaki büyüme destekliyor.

2024 yılında Türkiye’ye en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi yüzde 36’lık payla ilk sırada yer alıyor.

İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir gibi 7 ana ilde gerçekleşen yabancı kart harcamaları Türkiye turizminde önemli bir etkiye sahip. İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunarken, kış aylarında da turizm potansiyelini sürdürüyor.

Related Posts

Trump, Musk’ı tehdit etti: Tesla hisseleri çakıldı

ABD Başkanı Donald Trump’ın Elon Musk’a yönelik sınır dışı tehdidi, Tesla hisselerinin sert düşmesine neden oldu. Hisselerde açılışta yüzde 6’yı aşkın düşüş yaşandı.

Türkiye’nin çelik ürünleri ihracatı mayısta arttı

Çelik ürünleri ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre miktar yönünden yüzde 21,1 artışla 1,4 milyon ton, değer yönünden ise yüzde 9,2 artışla 922,8 milyon dolar oldu.

Avrupa Rusya’ya yaptırımları uzatma kararı aldı

AB, Rusya’ya yönelik yaptırımların süresini 6 ay daha uzatma kararı aldığını açıkladı.

TÜSİAD Başkanı’ndan yeni ‘lider’ tanımı

TÜSİAD Başkanı Orhan Turan liderlik üzerine bir paylaşım yaptı.

İşsizlik başvuruları arttı, ekonomi daraldı: New York borsası yükseldi

New York borsası güne yükselişle başladı. Açılışta Dow Jones endeksi, yüzde 0,24 artarak 43.084,07 puana ulaştı. S&P 500 endeksi yüzde 0,33 artışla 6.112,09 puana ve Nasdaq endeksi yüzde 0,44 kazançla 20.062,19 puana çıktı. Yatırımcılar, açıklanan …

TÜSİAD Başkanı Orhan Turan: ABD vergileri küresel ekonomiyi etkileyecek

TÜSİAD Başkanı Orhan Turan, ABD gümrük vergilerinin küresel ekonomiyi derinden etkileyeceğine dikkat çekerek, Türkiye’nin en büyük ticari ortaklarından biri olan AB’nin ticarette ana aktörlerden biri olamadığını vurguladı.