Tüketici, enflasyon etkisi ile bir süredir talebi öne çektiği elektronik alışverişlerine geçen yıl 534 milyar TL harcarken, bu yıl da adetlerdeki frene rağmen yaklaşık 800 milyar TL’lik harcama öngörülüyor. Beyaz eşyadan küçük ev aletlerine tüketicinin temel ihtiyaçları için fırsat gördüğünde harcama yaptığını kaydeden MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, “2023’ü tüketici elektroniğinde 534 milyar TL ile kapattık. 2024 ise 750-800 milyar TL arasında bir yerde kapanacak. Adette büyüme de bizim için önemli, onu takip ediyoruz. İlk çeyrekte adette büyüme vardı, ciro da yüzde 100’e yakın büyüme vardı. İkinci çeyrekten itibaren iki haneli rakamlara dönülen bir dönem bekliyoruz. 2023’te adetteki büyüme yüzde 20 idi. Bu daha sonra yüzde 8-9’a düştü. Şu anda geçen sene ile başa baş gidiyor” değerlendirmesini yaptı.
BÜYÜK ÜLKE
MediaMarkt Türkiye olarak MediaMarktSaturn Perakende Grubu içerisinde 1 yılda 5’inci sıradan 2’nci sıraya yükseldiklerini kaydeden Acar, “2024’ün başından itibaren sadece bu zamana kadar istihdamı yüzde 4 artırdık. Sene sonuna kadar da yüzde 10 artışla çalışan sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz” dedi.